onsdag 2 mars 2011

Tulpantider

De först tre månaderna på året är kusligt tråkiga. Inte nog med att det oftast är kallt, slaskigt, halt, snöigt eller grått, det är även då alla baciller flyger omkring och var och varannan människa ligger nerbäddad i än den ena än det andra. Det som muntrar upp mig varje gång jag går in i köket är de härligt, krispiga tulpanerna som står på det vita, runda bordet. Och så fort de slokar och har gjort sitt springer jag in i närmsta affär och köper nya, jag kan helt enkelt inte vara utan tuplaner. Mannen i huset tycker givetvis detta är ett fruktansvärt slöseri med pengar men efter fem år tycker jag att tjatet börjat minska, han har nog fattat galoppen! Särskilt idag när dagen är extra trist eftersom jag vabbar med lilleman är tulpanernas soliga utseende viktiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar