onsdag 25 januari 2012

Gott till fredag

En underbart vacker dessert står nu i min frys. Hos http://www.linneasskafferi.se/ hittade jag ett recept på glass som klassas som "en liten bit av himlen...", det lät ju fantastiskt så nu längtar jag till fredagkväll då vi ska ha goda vänner över på middag!
Efter att ha hackat, vispat och blandat tog jag på mig träningskläderna och gav järnet på kvällens cirkelfys, nu är jag skönt trött i kroppen och knäckemackan smakar gott!


Glass utan maskin, 6 port


5 dl vispgrädde


1 burk kondenserad mjölk


100 g mörk choklad


jordnötter och jordnötssmör eller 2 dl Reese´s jordnötsknappar


Vispa grädden tills mjuka toppar bildas, vänd ner den kondenserade mjölken. Blanda väl. Tillsätt hackade jordnötter, en klick jordnötssmör (eller jordnötsknappar) och den mörka chokladen. Rör om och ha upp glassen i en avlång brödform. Strö över lite jordnötter och choklad som dekoration. Frys i minst 6 timmar.

1 kommentar: