tisdag 19 juni 2012

Semestern hägrar


En 8 veckors lång semester ligger framför mig, efter jobbet imorgon åker jag ut till lilla familjen som smygstartat semestern innan mig i sommarstugan ute i skärgården. Där väntar ett härligt midsommarfirande med familj och vänner, kanske ett dopp i det blå och några turer med båten men allra mest ska vi sitta på bryggan och verandan och bara vara lediga!

Midsommar är en av de mysigaste traditionerna under året och något som inte får fattas till lunchen är sillen. Jag har för vana att göra två sorters sill, citronsill och västerbottensill. Här hittar ni recepten! De är underbart goda och särskilt citronsillen smakar sommar!

Jag önskar er en härlig midsommarhelg!

2 kommentarer:

  1. Vi ses på karön... vill prov smaka sillen.Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. GLAD MIDSOMMAR och ha en skön semester, måtte sol och värme stanna riktigt länge nu.
    Tack för nya recept, det är alltid kul att prova något nytt och sillrecept kan man inte få för många av.
    Idag är det sommarsolståndet och sen går vi mot....... nej, det vill vi inte tänka på nu.

    Sommarhälsningar från/E

    SvaraRadera