fredag 7 december 2012

Chokladkolapaj


Dagarna går i lugn takt, idag vaknade jag och Lilleman till ett stilla snöfall så om en stund ska vi gå ut i pudersnön för andra gången idag. Vanligtvis är det en fröjd att gå ut men nu, gravid i v 39 och tjockare än tjockast behövs en lång uppladdning för varje påklädning. Inte nog med att de vanlig kläderna inte går om mig, utan jag får antingen frysa eller klä mig a la tidigt 90 tal i lånade kläder och skor så ska jag ju även hjälpa en mycket trotsig 3-åring på med sina.

Hade jag haft energi över skulle jag hellre bakat den smarriga chokladkolapajen från Leila Bakar och bjudit hem goda vänner, fikat, skrattat och myst i decembermörkret! Ikväll är vi bjudna hem till svärföräldrarna på fredagspytt och mys - känns lagom ansträngande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar