söndag 17 april 2011

Majblomman - alla barns blomma

Sedan 1907 arbetar Majblomman för att förbättra barns villkor i Sverige. Verksamheten bygger på att barn hjälper barn genom att sälja majblommor. Majblomman är Sveriges största barnhjälpsorganisation med 700 lokalföreningar. Deras vision är att alla barn ska få vara med och dela gemenskapen med sina kamrater i skolan och på fritiden.
Majblommans hjärtefrågor har starkt stöd bland barn, lärare och föräldrar och i år står tre viktiga frågor i fokus: rätten till fria glasögon, en kostnadsfri skola samt att alla barn ska få ha ett fint sommarlov. Detta gör mig varm i själen och jag uppmanar alla till att stödja majblomman genom att handla av skolbarnen som säljer. Jag fick en liten av min mamma och en krans av mannen i huset!

1 kommentar:

  1. ja tänk att folk inte är mer pålästa, då tror jag eller ja, hoppas att alla hade köpt.
    köpte en krans igår.

    SvaraRadera